Petanque

Det franske spil har fremgang i Lem.

Ja det er et spørgsmål om ikke Petanquebanerne i Lem er landets flotteste område.

Banerne ligger godt i læ bag hallen og nabo til tennisbanerne omgivet af tæt bevoksning, der giver omgivelserne det sydfranske præg.

Bedre vilkår for petanquespillere findes der næppe nogen andre steder.

Indenfor petanque er der mulighed for deltagelse i turneringer samt stævner i DGI regi. Til turneringen deltager Lem med hele 7 hold.

Der afvikles ca. 12 stævner i løbet af sæsonen i forskellige klubber, alle spillere har mulighed for at tilmelde sig, dog er der ingen klubber der har plads til mere end ca. 70 deltagere, så der er først til mølle princippet.

Alle kan være med til at spille petanque i vores klub.

Selv om vi spiller for at vinde prioriteres det sociale samvær højt. Skulle nogen have lyst til at prøve spillet, er I meget velkommen til at kigge forbi.

Petanquekugler kan lånes i klubben.

Irma Vej Andersen,